Annons:
Etikett26-om-sajten-och-ifokus
Läst 1022 ggr
Catwoman
2010-03-20 19:25

En liten presentation

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Tänkte presentera mig då jag har fått äran att bli Medarbetare här på fotboll. Jag heter Malin och är 20 år ung. Bor i Södertälje med sambo (som också är medlem) och katt. Studerar på dagarna och umgås med sambon och katten övrig tid. Tycker om att kolla på fotboll och bandy.

Jag hoppas att jag kan tillföra något på sidan. Håller mest koll på damfotbollen. Jag hoppas ni kommer att bli nöjd med mig.

Var positiv -må bra

Bandy iFokus

Annons:
Leffe
2010-03-20 20:27
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1

Vilket bra initiativ.

Att jag heter Leif förstår väl de flesta. Jag är över 61 år. Kommer från Sundsvall, men bor nu i Solna. Håller på Giffarna Sundsvall så det är inte så roligt i dagsläget. Kör färdtjänst- och skolbuss på vardagarna är nu sjukskriven på grund av anfåddhet, som tydligen beror på hjärta och lungor. Bor tillsammans med sju katter. tre Cornish Rex, tre Norska Skogkatter och en huskatt. Har uppfödning av Cornish och skogisar. Jag är Medarbetare här och på en hel del andra sajter på iFokus. Sajtvärd på Hockey- och Speedwaysajterna.

Tatsja
2010-03-21 06:59
#2

Detta är roligt att ni presenterar er. Kanske något de andra medarbetarna också skulle göra.

Hälsar carwoman välkommen till gänget och hoppas du ska trivas hos oss.

Skönt med lite avlastning på damfotboll och andra serier.

Väl mött, Tatsja

Du tittar väl in på Fotboll iFokus?

[Carpinus]
2014-12-23 13:12
#3

Carpinus, 67 (snart) och ålderspensionär ställer in sig i medarbetarledet!

Jag har redan tidigare avslöjat att mina aktiva fotbollsmeriter är av det blygsammare laget, men som många andra som aldrig kom någonvart i fotbollskarriären skyller jag på att jag "lade av för tidigt". I mitt fall så kom jag till Göteborg i tjugoårsåldern och var för blyg för att leta mig till någon klubb. Fast sanningen är nog att jag ville mer än jag kunde på planen. Jag fick dock utlopp för mitt spring i benen i korpserierna.

Göteborg ja - att mina favoritlag är IFK Göteborg och Häcken är därmed inte så långsökt. Jag är dock ingen hängiven "fan" - Blåvitt håller jag på för deras historia, och Häcken för deras gladfotboll. Fast jag är ingen trägen arenabesökare, det var några år sedan jag såg livefotboll på Ullevi. På damfotbollssidan är Mallbacken favoriten, trots att jag aldrig sett dem spela.

Inte heller är jag så vidare uppdaterad på internationell fotboll. En gång i tiden, under tipsextraepoken, var mitt favoritlag Queens Park Rangers. Ännu tidigare höll jag på Manchester United, men det var mest av empatiskäl, efter den tragiska flygkraschen 1958. La Liga, Scudetto och PL kan jag följa helt utan partisk blick, jag håller på dem som spelar bäst i pågående match…

Nu är ju fotboll dock inte enbart elitspelande. Vi göteborgare är stolta över Gothia Cup, där unga spelare från "hela världen" möts i ädel tävlan varje sommar. Då är jag gärna på plats på någon plan någonstans för att "scouta" morgondagens Messi och Neymar!

"Det är de små detaljerna som gör det" sjöng Povel Ramel en gång i tiden, och så är det med mitt fotbollsintresse - jag gillar att se fotbollen som en spegling av den värld vi lever i, i stort som smått. I tråden "Fotbollens kuriosakabinett" skriver jag gärna om udda historier, slocknade stjärnor och om sådant som händer lite "vid sidan av"  i vår fotbollsvärld.

Vi hörs i trådarna!

Upp till toppen
Annons: