Annons:
Etikett25-rolig-fotboll
Läst 9452 ggr
[GIKmio]
2012-03-05 21:26

Fotbollsfloskler

Roliga felsägningar och felcitat från fotbollens värld.

Ferguson verkar ha både en västerfot och en högerfot Andreas Ravelli

Publiken väntar på att domaren ska blåsa i matchuret Anders Fredriksson

Nu har det visst hänt något. Jaha, han har blåst av matchen Bo Hansson

Zubizareta tippar bollen över stolpen Bo Hansson

Det blev 0-0, samma i halvtid Bosse Larsson

Det blev ju 1-1, det skulle varit tvärtom Bosse Larsson

Come on boys, play the ball from kant to kant Roy Hodgson

Annons:
[Jimmy.L]
2012-03-06 11:28
#1

…och brassen tar den där härliga satsen, 10-15 meter… Arne Hegerfors

Ja, nu har han upptäckt hur roligt det är att leka med den lilla saken… bollen alltså. Lasse Kinch

Galatasaray är ju helt impotenta framåt Lasse Kinch

[GIKmio]
2012-03-06 16:55
#2

Detta är första gången Sverige vinner över Italien, i Italien, mot Italien! Bo Hansson

Det här är i mitt tycke IFK Göteborgs bästa match den här säsongen. Och den visar kanske att Blåvitt  är Sveriges bästa fotbollslag. Jag säger kanske, men jag menar nog vad jag säger. Staffan Lindeborg

Hela bollen måste ligga stilla innan frisparken slås Sven-Göran Eriksson

Den där tacklingen borde gett en varning, eller åtminstone ett gult kort. Arne Hegerfors

[GIKmio]
2014-08-27 23:14
#3

Här kommer mer till detta pånyttfödda inlägg:

"Det är Göteborg i de blåvita dräkterna som i dag spelar i rött!" Thomas Nordahl

"Han drar honom regelrätt i tröjan…. solkar frispark!" Glenn Strömberg

"Jag tror att Lippi får kolla om hans spelare satt på fötterna på rätt fot!" Lasse Kinch

"Peter Wibrån har med sitt mål antagligen räddat kvar Öster

i den svenska Allsvenskan" Staffan Lindeborg

"Milla har inte varit på plan mer än en minut, en och en halv minut och 20 sekunder" Bo Hansson

[Carpinus]
2014-08-28 00:26
#4

Rolf Zetterlund var en slitstark allsvensk spelare som under sina sista år som spelare kombinerade spelandet med tränarrollen. Han blev därefter framgångsrik tränare på heltid.

  Zetterlund lyckades som spelande tränare föra upp Brage från dåvarande division II (tredjeligan med dagens mått) till allsvenskan på tre år. När han var 38 år gammal fick han Guldbollen (1980) - något för Zlatan att sikta på! Rolf Z. lär dessutom vara den ende Guldbollsvinnare som aldrig spelat i landslaget.

Nu var det inte bara för sina framgångar som spelare och tränare Rolf Zetterlund blev känd - han råkade få till diverse tokroliga uttalanden och felsägningar som journalisterna älskade! Här är bara några exempel på sådant som tillskrivs Rolf Z:

"Grabbar, ni jobbar för dåligt och är alldeles för loja. Får jag se den minsta lojalitet i den andra halvleken byter jag ut er direkt."

_"Nu grabbar går vi ut och tar på oss plåtstället!"
_

"Vi har varit inne i en djup cirkel."

_"Lugn grabbar, ni är inte ett dugg bättre än vad dom är."
_

"Ni tre bildar en kvadrat på mittplan."

"Kom igen nu killar! Knäna i knähöjd!"

"_Niklas Kindvall gjorde 23 mål i allsvenskan - om jag inte minns rätt"
_

"Kom igen nu grabbar! Nu börjar vi om från cash!"

"Janne Möller är bra efter marken, så har du läge - skjut över ribban."

_"Lugn grabbar! Lönen kommer radioaktivt"
_

"Det är aldrig för sent att ge upp!"

_"Då bryter vi ihop!" (Zetterlund avslutar träningspass).
_

[Carpinus]
2014-09-01 01:05
#5

Om det kan vara till någon tröst vet jag inte, men faktum är att de dräller floskler omkring sig även i England. Nedan är bara några av alla som producerades 2012, här finns ännu fler.

"Om vi hade gjort mål hade resultatet blivit ett annat." Tony Pulis.
"Ju mer du förlorar, desto mindre vinner du." Alex McLeish
"Ramires är inblandad i allt han gör." Graeme Le Saux.
"Karl Henry blev utvisad för ett avsiktligt rött kort." Chris Kamara
"Han är spelaren som kan låsa upp nyckeln." Stuart Robson
"Det var inget fel med hans timing, han kom lite sent bara." Mark Bright
"Nu lutar det ännu mer åt 50-50 till Evertons fördel." Iain Dowie
"Det fanns bara tre saker han kunde ha gjort, och han gjorde ingen av dem." Gordon Strachan."Mario Balotelli  är som Tupperware, något man endera älskar eller hatar. För min del gör jag varken eller." Joe Royle.
"Problemet är att ingen vet vad som är problemet". David Craig.
"Bayern har fördel av att spela i sin egen stadion. Det blir som hemmamatch för dem." Paul Elliot.
"Något av de här lagen kan vinna." Andy Townsend inför en UEFA-cupfinal."Att bli uttagen är halva självförtroendet, eller åtminstone 50 procent av det." Glenn  Hoddle
"Se på jublet!" Niall Queen
"Blundar man ser man ingen skillnad på den ena sidan och den andra."  Phil Brown
"En vinst gör ingen svala." Danny Kelly
"Med Harry blir två och två alltid fem, inte tre." Milan Mandaric
"Ibland vill man se Obertan sära på benen och göra något spännande." Alan Pardew

[Carpinus]
2014-09-03 09:09
#6

Grodor kan man inte få för många av! Här är några till, samlade av Sture Hegerfors i boken "Göteborgshumor i världsklass".

 "Domaren såg nog inte situationen, han följde väl bollen." Glenn Hysén analyserar ett tydligt handsläge.

"Har du sett dig själv spela live någon gång?" Agne Jälevik frågar Klas Ingesson. 

"Nu behöver Öxabäckflickorna en morot att suga på." Sportjournalisten BeWe.

"Bola har många grenar på sin sträng." Bewe igen.

"Blåvitt är som ett självförsörjande piano." Bewe återigen.

Till sist, ingen groda, men en glasklar regeltolkning på Ullevis läktare: "En direkt frispark får gå in direkt, men en indirekt frispark får inte gå in direkt."

Annons:
[GIKmio]
2014-09-05 11:00
#7

#4 Rolf Zetterlund har en motsvarighet inom ishockeyn, Christer "Abris" Abrahamsson som också ska ha fällt en del roliga kommentarer. "Och då sa jag till domaren på ren svenska- Go home!" För dom som inte visste det så finns det böcker innehållande floskler både inom fotboll och andra sporter. Lasse Anrell publicerade väl ett antal.

[GIKmio]
2014-09-05 11:09
#8

Han kommer ju från Mjällby. Inte mittfältaren Johan Mjällby utan småländska Mjällby.

Arne Hegerfors. Det blev så fel som det bara kan bli.

[GIKmio]
2015-11-20 18:43
#9

Det står 0-0, men det beror på att inget av lagen har gjort något mål." 

Agne Jälevik  SVT

Säger du det Agne?

[GIKmio]
2015-11-20 18:48
#10

"Det kvittar hur matchen slutar, bara resultatet står sig. "

Bo Hansson SVT

Hur tänkte du nu Bosse?

Upp till toppen
Annons: