Annons:
Etikett07-italienska-serier
Läst 2600 ggr
[GIKmio]
4/14/12, 7:21 PM

Dödsfall i Italien

Italiensk fotboll har sorg. Livornos Piermario Morosini föll ihop på planen med befarad hjärtattack under en match i Serie B. Trots livliga försök med hjärtmassage gick inte Morosinis liv att rädda. Morosini blev 25 år.

Annons:
[Jimmy.L]
4/14/12, 7:37 PM
#1

Trist, mina tankar går till spelarens anhöriga!

[Woozy]
4/15/12, 6:42 AM
#2

Läste om det samt de visade på tv Obestämd

[GIKmio]
4/15/12, 11:03 AM
#3

Måste varit något medfött hjärtfel men konstigt det också eftersom dom borde ha koll på hälsan. Så unga personer bör inte få hjärtattack.

[Moa-]
4/15/12, 12:51 PM
#4

Nej, något fel måste det ju ha varit, medfött eller (förhoppningsvis inte) triggat av doping… Otäckt många plötsliga kollapser på fotbollsplan numera!

Catwoman
4/15/12, 1:07 PM
#5

Fruktansvärt!

Var positiv -må bra

Bandy iFokus

Bettan
4/15/12, 5:16 PM
#6

Det är sorgligt att sådant händer. Kontroller hjälper nog på sådana som har värden att det syns, men dessa spelare orkar nog i alla fall inte spela i högsta serierna. Jag tror däremot inte att man med dagens kontroller kan se om en frisk människa ska få en attack eller ej.

Ha en bra dag

Sport iFokus

Annons:
[Moa-]
4/15/12, 5:24 PM
#7

Bettan80; vad menar du med orkar ej spela i högsta serierna? Det var ju endast en knapp månad sedan Fabrice Muamba drabbades av en kollaps kollaps i England (tack och lov överlevde han)… Serie B är enligt mig en serie som håller hög nivå.

Bettan
4/15/12, 5:27 PM
#8

Jag menar att de som kontroller i förväg ser har problem orkar inte spela i högsta serien för de har ju redan något fel. Det är de som inte upptäcks i förväg för de har inga tecken på kommande hjärtsjukdom som då helt plötsligt kollapsar.

Ha en bra dag

Sport iFokus

[Moa-]
4/15/12, 5:31 PM
#9

Bettan80; okej, då förstår jag hur det menar… =) Jag tänkte att de som bevisligen har hjärtfel har ju spelat på hög nivå…

Bettan
4/15/12, 5:35 PM
#10

Och jag tror inte man kan få stopp på detta då felet har kommit och upptäckts under spel. Innan var de ju helt friska.

Hur man än vrider det så är det sorgligt att sådant ska hända, men det kan ju hända vem som helst vid ansträngning på jobb och fritid.

Ha en bra dag

Sport iFokus

[Moa-]
4/15/12, 5:47 PM
#11

Vad jag känner till vet vi ännu inte orsaken utöver att det rör sig om hjärtfel? Beroende på orsaken så skulle det eventuellt kunna gå att förebygga, oavsett orsak  så är det en enorm tragedi både för de anhöriga och fotbollsvärlden i stort…

Bettan
4/15/12, 5:49 PM
#12

Visst är det en tragedi. Så händer det flera på en gång. Det slår ju aldrig fel. Det var som i en annan idrottsgren för flera år sedan. Jag tror det var orietering. där utövare dog. Och det var flera under en kort tid.

Ha en bra dag

Sport iFokus

[Moa-]
4/15/12, 5:50 PM
#13

Okej, orienteringsvärlden är något som jag har extremt dålig koll på så det törs jag inte uttala mig om… Tragiskt oavsett!

Annons:
Bettan
4/15/12, 5:54 PM
#14

Vi får hoppas att forskningen kan hitta och fixa så att man kan förebygga att sådana här saker inte ska hända. Vad jag vet så kommer ju forskningen på hjärtat framåt hela tiden.

Ha en bra dag

Sport iFokus

[Jimmy.L]
4/15/12, 5:56 PM
#15

På senare år har detta hänt i många klubbar även bland flick och pojklag. Man vet ännu inte varför det händer.

Bettan
4/15/12, 5:58 PM
#16

Kan det ha något att göra med spänning, hög adrenalin och plötsligt kraftig ansträngning? Vi får hoppas att experterna löser problemen.

Ha en bra dag

Sport iFokus

[GIKmio]
4/15/12, 5:59 PM
#17

Någon som minns Twar? Som drabbade idrottsmän. Det satte sig väl på hjärtat.

Bettan
4/15/12, 6:02 PM
#18

Känner igen namnet. Var det inte det orienterarna dog av?

Ha en bra dag

Sport iFokus

[GIKmio]
4/15/12, 6:04 PM
#19

#18 Jo och var något virus som påverkade hjärta och lungor tror jag. Var väl någon som var fullt vältränad som dog. Men det var många år sedan nu.

Bettan
4/15/12, 6:06 PM
#20

Jag vet, men jag har läst det någonstans och det kom bara fram i huvudets gömslen.

Ha en bra dag

Sport iFokus

Annons:
Upp till toppen
Annons: