Annons:
Etikett27-annat-än-bara-fotboll
Läst 2136 ggr
[GIKmio]
12/19/14, 7:09 AM

På läktaren 10

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Den gamla läktaren började bli full. Så nu har vi skaffat en ny läktare.

Här pratar vi sådant som inte platsar någon annanstans på sajten. Med andra ord utanför ämnet. 

Den gamla läktaren hittar du här

Annons:
[GIKmio]
12/19/14, 7:13 AM
#1

En ny läktare lagom till jul. Nu är det fritt fram att bjuda på sitt julfirande och annat.

[GIKmio]
12/19/14, 10:25 AM
#2

Fem dagar kvar.. och idag ska det ske: Julklappsköpen.

[Carpinus]
12/20/14, 7:59 AM
#3

Verkar klart nu att vi inte får någon vit jul här på västkusten, och det tar åtminstone jag med fattning - det brukar mestadels bara bli modd av julesnön ändå…

På förra läktaren gjorde jag en lista med mina tre favoritjullåtar. En som inte kom med där men som jag gillar starkt ärWinter Wonderland med Anne Murray.

 https://www.youtube.com/watch?v=JXsIiAxVuqo

[GIKmio]
12/21/14, 1:59 PM
#4

Ska bli en grön jul här i år igen. Prognosen lovar regn i morgon och eventuellt på tisdag.  Julafton utlovas kyla att komma in med fyra-fem minusgrader, vilket nu för tiden känns som sibirisk kyla. Men ingen snö i sikte i vänerområdet..

[Carpinus]
12/22/14, 7:39 AM
#5

Så går vi äntligen  mot ljusare dagar igen!

[GIKmio]
12/22/14, 7:22 PM
#6

Det börjar närma sig julhelgen vilket innebär att jag tar ledigt några dagar från iFokus. Men innan dess tycker jag vi ska förbereda julen ankomst med lite julmusik.. Hagfors i Värmland lär vara känt för Speedway och ett stålverk, men också för att staden fostrat ett antal musikaliska begåvningar.. Monica Zetterlund, Stefan Borsch, Jimmy Jansson.. och den alltid trevlige och ödmjuke Christer Sjögren.

Annons:
[GIKmio]
12/22/14, 7:39 PM
#7

Mera Christer Sjögren. En låt om att längta hem till jul. Yngve Stoor heter den som sjöng originalet..

[GIKmio]
12/22/14, 7:59 PM
#8

Carl-Johan Falkman mer känd som "Loa" med en traditionell julmelodi..

[Carpinus]
12/23/14, 11:37 AM
#9

Friska västanvindar för in milt väder över västkusten, +7 grader och barmark skapar väl inte så mycket julaningar.

Ser att bocken i Gävle verkar att stå hela vägen fram till jul i år, så nu får kommunalarbetarna lite jobb med att riva den så småningom…

[Carpinus]
12/25/14, 9:58 AM
#10

God fortsättning! Juldagen kommer till Göteborgstrakten med en aning kyla, c:a fem minus, och strålande solsken hittills. Men det blåser lite snålt, så det biter nog i kinden om man går ut!

[Carpinus]
12/26/14, 8:44 AM
#11

Denna dagen ägnas förstås till stor del åt tioårsminnet av den förödande tsunamikatastrofen 2004. Som vid alla historiska händelser så minns nog de flesta av oss vad vi gjorde när nyheten nådde oss. Jag själv minns att min bror var här över jul, och när vi på morgonnyheterna hörde en svensk företagare som via en knastrig telefon meddelade att han satt på en takterrass flera våningar upp och just sett flodvägen svepa fram nästan i höjd med terrasskanten sa jag direkt att "det här är något stort", men hur omfattande katastrofen verkligen var fick vi inte veta förrän några timmar senare.

Utöver den fruktansvärda följderna för alla offer, lokalbefolkning och tillresta turister, minns man dessvärre även den valhänta hanteringen av händelsen från vår regering och svenska myndigheter. Resebyråtjänstemannen Lottie Knutsson och kungen blev däremot hyllade för sitt uppträdande i samband med katastrofen. Tillsammans med Estoniahaveriet blev det här ett trauma som fick oss att inse att tryggheten kan vara bräcklig även för ett ombonat samhälle som vårt.

[GIKmio]
12/26/14, 5:18 PM
#12

Så lider då julhelgen mot sitt slut och den "vanliga'' helgen tar över. En bok ( en rysare av Stephen King ) samt ett trådlöst tangentbord blev det i år.. och så några chokladaskar. 

#11 Jag läste på text-tv att man vill ha ett monument liknande Estoniamonumentet som är rest på Djurgården i Stockholm.

[Carpinus]
12/27/14, 5:15 AM
#13

Den gångna natten föll säsongens första snö över Göteborgstrakten. Inte särskilt mycket, men tillräckligt för att marken skall vara snötäckt. Återstår att se hur länge det blir liggande…

Annons:
[Carpinus]
12/27/14, 9:15 PM
#14

Ser genom persiennen att det är månsken ute. Kanske läge att kolla om det är något norrsken? Nja, det är nog för långt söderut, och så är det ju stadsbelysning! Men på den här länken brukar man ofta kunna se norrsken live.

[GIKmio]
12/30/14, 10:20 AM
#15

Det är alldeles vitt ute och kallt. Hoppas att det får vara fortsatt kallt så det blir en vintrig nyårsnatt.. Gott nytt år..

[Carpinus]
12/30/14, 10:46 AM
#16

Här är det dimma - rena vattvällingen just nu. Håller mig inne tills sikten klarnar!

[Carpinus]
12/31/14, 8:55 AM
#17

I likhet med igår ligger dimman tät över Göteborgsområdet, och om den blir kvar till ikväll lär fyrverkeristerna inte få mycket glädje av sina raketer. Av snön som låg i ett tunt men dock täcke är det inte mycket kvar, och det lär inte bli så mycket aktivitet i kälkbackarna idag…

[GIKmio]
12/31/14, 9:44 AM
#18

Nu tackar jag för mig för i år och återkommer nästa år igenGlad Gott nytt år alla..

[Carpinus]
1/1/15, 10:31 AM
#19

God fortsättning! Nyårsdagens morgon påminner lite om dagen efter slaget i Lützen 1632 med dimma och regndis, och skolgården här intill ser ut som ett slagfält efter gårdagens krevader och bombardemang. Nu råder dock lugn i kvarteret, och snart är det dags att bänka sig framför utsändningen från nyårskonserten i Wien.

[Carpinus]
1/2/15, 7:19 AM
#20

Så var det åter vardag - sådana är sällsynta för tillfället! Den här dagen varnas det för stormbyar när ovädret Svea sveper in över västkusten, och det håller just på att blåsa upp. Klarade av helghandlandet igår, så idag blir nog mest stugsittande medan vinden viner runt knutarna.

Annons:
[GIKmio]
1/2/15, 6:16 PM
#21

God mat och trevligt sällskap tillsammans med goda vänner framför Tv:n blir det ikväll.. Först På spåret och sedan kvartsfinal i JVM..

[Carpinus]
1/3/15, 6:50 AM
#22

Och det blev morgon den tredje dagen. När jag vakande sken månen in genom fönstret och resterna av ovädret Svea ven därute. Vinden har kantrat om till nordlig och känns mer påtaglig, även om den lanat av. Svea blev ju inte det häftiga oväder man förutspått, men istället blev blåsandet mer långvarigt än vad det var sagt från SMHI.  

Lite lördagsmorgonmusik.

[GIKmio]
1/4/15, 8:30 PM
#23

Ja då är det inte många dagar kvar förrän vardagen vänds rätt igen. Man blir vilsen på veckodagarna med helger mitt i veckan..

[Carpinus]
1/8/15, 11:07 AM
#24

Idag ägnas förstås det stora mediaintresset åt gårdagens upprörande händelse i Paris. På det "lilla planet" har de som planerat listigt bara en dag klämdag kvar på sin rekordlånga (?) sammanhängande ledighet. På väderleksfronten ser vi ut att gå mot ännu en blåshelg med nya befarade stormbyar över västkusten. Just idag är det dock uppehåll och vinden är relativt måttlig.

[GIKmio]
1/8/15, 11:12 AM
#25

Torsdag och snart helg igen. Och det vintriga landskapet är nu mer eller mindre borta igen..

[Carpinus]
1/8/15, 2:30 PM
#26

Idag är det 80 år sedan Elvis föddes.

[Carpinus]
1/9/15, 10:54 AM
#27

Ymnigt snöfall i Göteborg för tillfället. Om vinden tilltar som förutspått kan vi få besvärliga väderförhållanden. Förhoppningsvis övergår dock snön i regn så småningom.

Annons:
[Carpinus]
1/11/15, 9:34 AM
#28

Ovädret Egon som hemsökt oss under det senaste dygnet verkar ha dragit vidare till största delen här på västkusten, även om en och annan kraftig vindby fortfarande dyker upp. Ser ut att vara en lämplig dag för inomhusaktivitet i form av följande av sportsändningarna på TV.

[GIKmio]
1/11/15, 11:10 AM
#29

Blåste rejält här inatt. Nu är det lugnt och snön har på nytt täckt överallt. Men om några dagar är det säkert grönt igen.

[Carpinus]
1/12/15, 9:45 AM
#30

Idag går det knappt att se ut genom  fönsterrutorna på grund av allt salt som lagt sig på dem under stormen. Fönsterputs väntar så fort det blir uppehållsväder! Fast det är tydligen ett nytt blåsväder att vänta på torsdag enligt meteorologerna…

[Carpinus]
1/13/15, 6:22 AM
#31

"Nu är glada julen slut, slut, slut, granen skall vi kasta ut,ut,ut…" Tjugondag Knut och dags för julgransplundring, vilket är snabbt överstökat i det här hushållet - den enda julprylen är en liten diodgran som jag fick i julklapp, i övrigt finns det inte en enda julsak framplockad. Lathet lönar sig!

Gårdagskvällens behållning för min del var Jerry Williams show på TV. Han drar sig verkligen tillbaka när han är på topp! Förutom bra musik var showen en trevlig tidsresa, aptitligt upplagd. Det var en god början på TV-veckan!

[GIKmio]
1/13/15, 10:31 AM
#32

#31 Ja det har funnits tillfälle nu ett tag att se på bra program på TV då det inte varit så mycket sport för oss som har begränsat antal kanaler.. Lördagskvällarna brukar jag att se stjärnorna på slottet. Eller Fångarna på slottet som någon skrev en gång..

[Carpinus]
1/14/15, 10:49 PM
#33

Ser ut att kunna bli snöstorm i morgon, innan det övergår i snö. Igår kom det en åskknall, och åskan lär även ha gått här tidigt i morse, fast den sov jag nog förbi. Åska och drivis - tur man kan trösta sig med solfilmen på aktuellt på onsdagar…

I kväll sändes del 2 på Jerry Williams Show. Mitt bästa Jerryminne är nog det här:

https://www.youtube.com/watch?v=-IG4Z5DT0iw

[Carpinus]
1/15/15, 9:05 AM
#34

Ännu har inte ruskvädret nått västkusten, men det lär vara på G. Kanske var jag var rätt ute när jag för en månad sedan förutspådde fler snöstormar på den här sidan nyår?

Apropå väderförutsägelser så såg jag igår att danska DMI,  som i regel har bättre väderprognoser än SMHI, tror att en "Sibirisk vinter" väntar danskarna och därmed sannolikt även oss.  DMI förvarnar för en lång och sträng sammanhängande vinter som kan vara ändå in i april. Bara att hoppas att de har fel! 😮

Annons:
[GIKmio]
1/15/15, 9:58 AM
#35

Då kan det finnas en risk för en vit påsk eftersom påskhelgen är i början av april. För egen del hoppas jag på att snön blir kvar uppe i Dalarna tills Vasaloppet är avklarat den första mars. Sedan kan det töa bort alltihop.

[Carpinus]
1/16/15, 7:44 AM
#36

Har haft kraftig värk i kinden hela natten, skall till tandläkaren på fm så får vi se om de hittar något. Ägnade den sömnlösa natten åt att lyssna på P1 - de har ju program även på nätterna numera. Ett rejält åskväder passerade under natten, inte någon enstaka knall, utan en 5-6 blixtar med knallar på närhåll. I kväll blir det till att kolla VM-handboll!

#35 Ja, Vasaloppet är en av vinterns höjdpunkter!

[GIKmio]
1/16/15, 4:00 PM
#37

Nu blir det att ta lugnt någon timme innan den stora handbollsfesten startar..

[Carpinus]
1/17/15, 8:39 AM
#38

#36 Gårdagens tandläkarbesök kostade en tusenlapp plus en hörntand. Går just nu på filmjölk och smärtlindrande, men hoppas kunna ta mig till Åbytravet idag, och i morgon blir det förhoppningsvis fågelskådning på Hönö.

Tyskland imponerade en del i handbollen igår, och Sverige spelade disciplinerat mot ett Island som tycktes komma med en taktik, och när den inte höll hade man ingen annan.

[Carpinus]
1/21/15, 6:40 AM
#39

Så har det åter blivit ett snötäcke här på västkusten. Visserligen bara ett tunt sådant ännu så länge, men det känns ändå som om vintern kommit till sist även här i södra delen av landet. Skadar kanske inte att naturen får en välbehövlig viloperiod…

[GIKmio]
1/21/15, 10:04 AM
#40

Här uppe är det snökaos även om det har minskat i snöandet. Det har legat ett täcke tidigare några dagar som nu ökat på så nu blir det att pulsa när man ska ut.  Men det är nog sån här vinter vi får vänja oss vid. Vinter från och med januari och framåt..

[Carpinus]
1/22/15, 8:08 AM
#41

Sju nyanser av grått i väderläget, och gikten går hårt åt ena stortån. Nu känns det långt till våren…

Annons:
[GIKmio]
1/22/15, 5:22 PM
#42

Halkade idag och slog knäet rakt i den stenhårda marken. Det är obehagligt när man reser sig och det gör så ont att det känns som man ska svimma.. Men som vanligt när man faller reser man sig fort med förhoppningen av att ingen sett något.

[Carpinus]
1/22/15, 5:47 PM
#43

#42 Usch ja, nu är det de korta stegens väglag…

[Carpinus]
1/23/15, 11:06 AM
#44

Solsken ute? Jo, man tackar!

[GIKmio]
1/23/15, 11:12 AM
#45

Här är det lätt dimma och rejält med puder på marken. Tyvärr går det inte att vrida tiden tillbaka en månad. Tänk att det gått en månad sedan jul..

[Carpinus]
1/23/15, 11:19 AM
#46

#45 Jag skulle nog hellre vilja vrida fram tiden en månad… 😎

[Carpinus]
1/24/15, 9:02 AM
#47

Riktigt ymnigt snöfall över Göteborgsområdet för tillfället! Hade det här inträffat på en vardag lär det ha resulterat i trafikproblem och störningar i de allmänna kommunikationerna. SMHI var inne på att det skall övergå i regn - återstår att se om de har rätt…

[GIKmio]
1/24/15, 11:10 AM
#48

Fullt snökaos ute när man ska iväg ut. Snöröjarna har fullt upp. Tyckte mig höra dom en sväng i natt. Ta det försiktigt ni som ska ut på vägarna..

Annons:
[Carpinus]
1/24/15, 11:18 AM
#49

#48Jag skall ut just nu (till fots) och lämna in V75. Snöandet verkar snarast tillta…

http://www.gp.se/nyheter/vastsverige/1.2610087-bussar-dras-in-i-snoovadret

[Carpinus]
1/25/15, 9:47 AM
#50

Efter snö följer sol! I dag är det en härlig vinterdag, med strålande sol och ett gnistrande snötäcke här runt Göteborg - ett sådant väder man gärna skulle vilja se mer av så här års på kusten…

[Carpinus]
1/26/15, 6:51 PM
#51

Skallrar det lite bland takpannorna i natt så är det inget att oroa sig för - det är bara 2004 BL86 som sveper förbi…

[Carpinus]
1/27/15, 7:43 AM
#52

Snötäcket är det inte mycket kvar av, och det lär försvinna helt under mildvädret det kommande dygnet. Det är inte i som i New York precis…

[GIKmio]
1/27/15, 10:31 AM
#53

Här är det fruset idag. Frågan är vilket som är sämst nu när man ska ut.. Igår då det var  rena vårfloden på gatan eller idag då gatan liknar skridskobanan i Calgary där Thomas Gustafsson vann OS-guld 1988..

[Carpinus]
1/30/15, 7:33 AM
#54

Under natten har göteborgstrakten begåvats med ett litet lager nysnö.

[GIKmio]
1/30/15, 8:55 PM
#55

En hel del sportfrågor ikväll i På Spåret och det gillas.. Starkt av filmexperten Göran Everdahl att i alla fall att chansa även om han svarade Hans"virus" Lindberg i stället för Hardy Nilsson. Gillar det här frågesportprogrammet som under alla år lyst upp alla mörka och vintriga fredagskvällar..

Annons:
[GIKmio]
1/30/15, 9:18 PM
#56

Snart dags att följa melodifestivalen igen. Vad passar då bättre än att ladda inför det med en personlig favorit från 1999..

[GIKmio]
2/2/15, 11:19 AM
#57

Det är redan 2 februari. Jag såg någon på TV i lördags som sa att januari bara sprang iväg.

[Carpinus]
2/5/15, 7:35 PM
#58

Ser ut som om vi, åtminstone här på västkusten,  får en period med sol och plusgrader om några dagar, med hela 5 plusgrader på söndag. Det gör säkert fotbollsspelarna glada - och många av oss andra också!😎

[GIKmio]
2/5/15, 8:36 PM
#59

Tyvärr är ju snön två månader försenad nu. Det här vinterlandskapet skulle ha kommit i november och lyst upp till första advent. Som förr i tiden.. Nu för tiden blir det vinter i januari.

[Carpinus]
2/6/15, 2:20 PM
#60

Mellot i morgon, men jag sparar mig troligen till finalen även i år. Jag håller nog med ICA-Stig i att det var bättre förr!

Apropå ICA-Stig: nu när Loa Falkman blir ny Stig så kunde väl Hans Moseson få läsa Nyårsklockorna från Skansen i gengäld?

[GIKmio]
2/6/15, 10:02 PM
#61

#60 Håller med att det var bättre då det endast var en finalkväll. Men det blir att man kollar ändå. Drabbades som vanligt av TV4-syndromet när jag slog på tv:n.. Alltid reklam varje gång man slår på den kanalen.

[GIKmio]
2/7/15, 5:11 PM
#62

Upplevde något som jag inte tror jag upplevt tidigare i eftermiddags. Det var klarblå himmel och strålande solsken. Plötsligt dyker ett moln upp och allt går jättefort innan himmelen är helt genomgrå och det öser ner snö. Så ljusnar det och himmelen blir klarblå  och solsken igen. Allt skedde inom loppet av 5-10 minuter. Nu mulnar det på igen med kraftig blåst.

Annons:
[Carpinus]
2/7/15, 5:14 PM
#63

#62 Aprilväder? 🙂

[Carpinus]
2/8/15, 3:00 AM
#64

Vaknade klarvaken tjugo i ett och trodde att det var morgon. Inget annat att göra än att gå upp och sätta sig vid datorn för att invänta nästa avgång med sömntåget…

[Carpinus]
2/8/15, 9:38 AM
#65

Efter att ha tagit igen nattens osövda timmar vaknade jag  till insikten att jag idag är ställd utanför samhällsdebatten, utan minsta insikt och åsikt i frågan som för dagen delar nationen, nämligen "vann rätt låt"?  När man läser tidningsrubrikerna så känner man annars igen hela scenariot, med "röstskandalen", vinnarhybris och tidningsexperter som låtsas att de håller ironisk distans till jippot men ändå nördar ner sig totalt. Allt är precis som vanligt med andra ord…

#61 En kväll den gångna veckan zappade jag mig igenom alla de kanaler jag har i basutbudet och kom in i reklamavbrottet på samtliga (bortsett då från reklamfria SvT:kanalerna). Personligt rekord!

[Carpinus]
2/9/15, 7:29 AM
#66

#34 För tre veckor sedan citerade jag en professor emeritus vid danska väderlekstjänsten DMI som förutspådde en långvarig "arktisk vinter" långt nere i södra Norden. Det vore synd att påstå att han haft direkt rätt hittills! Hittills har det varit en tämligen typisk västkustvinter här, och idag lär det blir fem plusgrader och däröver här, så av snön finns det nästan inget kvar.

[Carpinus]
2/10/15, 7:38 AM
#67

Igår uppmättes det hela 11,6 grader i Göteborg, den varmaste februaridagen på 150 år! T.o.m. jag, som i princip beslut mig för att tillbringa vintern i idé, vågade mig ut på en kortare promenad. Och utsikterna för idag ser inte sämre ut, även om det faktiskt är två minusgrader nu på morgonen kan man våga hoppas på åtskilliga plusgrader fram på dagen. Gäller att ta till vara på den här "lånevåren"!

[GIKmio]
2/11/15, 4:38 PM
#68

Dags för kvaltider i det lägre hockeysystemet så snart drar det iväg till ishallen. Gratis är det också..

[Carpinus]
2/11/15, 5:47 PM
#69

#68 Ja, där har man varit en och annan gång! Fast då var det uterink, och spelarna hade namn som Stig Waller, Sneckern, Lasse Pettersson och Trisse Sundh. För att inte tala om Lill-Strimma!

Annons:
[GIKmio]
2/11/15, 9:33 PM
#70

#69 Och Eje Lindström.. Och så hade dom en back som hette "Stubben" Karlsson som spelade en bit in på 80-talet. Det var trotjänare på den tiden som spelade 15-20 säsonger i klubben.

[Carpinus]
2/11/15, 9:57 PM
#71

Stubben var i för modern tid för mig, men Eje Lindström minns man ju, det var lite av en sensation när Grums värvade honom som spelande tränare. Han blev f.ö. invald i Hall of Fame förra året.

En personlighet som jag också kommer ihåg är Juha Widing, som via GAIS hockey så småningom hamnade i Kanada och till allmän överraskning spelade sig upp från amatörlag till NHL. Ett av våra tidigaste men också mest bortglömda proffs där över! Juha var uppväxt i Grums och spelade åtminstone juniorhockey där. Jag minns att jag tävlade i något mästerskap för skolungdom i friidrott (jag sprang 60 meter och fick lite snopet stryk av en knubbig typ från Edsvalla) och Juha Widing var med vid samma tävlingar, jag tror han vann slungboll eller kula.

[GIKmio]
2/11/15, 10:24 PM
#72

Juha Widing  drog iväg så tidigt så att han hann aldrig spela i A-laget. Han gick även bort tidigt.

[Carpinus]
2/11/15, 10:29 PM
#73

#72 Stämmer!

[Carpinus]
2/12/15, 8:09 AM
#74

Kollade igenom vilka talanger vi uppmärksammat hittills och där blir man verkligen medveten om vilket invandrarland vi blivit - det dräller av unga lovande spelare med namn som talar om att de har ett ursprung utanför Sverige! Givetvis en bonus för Sverige som fotbollsnation, och väl kanske något av en "Zlataneffekt". Och sämre förebilder kan man ju ha här i livet…

[Carpinus]
2/12/15, 9:55 AM
#75

#68 Hallsbergssegern måste väl ha varit något av en skräll där?

[GIKmio]
2/12/15, 10:00 AM
#76

#75 Nej det är ett ungt lag där spelarna hoppar mellan A-lag och juniorlag från ena dagen. Ett äldre och mer rutinerat lag vann.

Annons:
[Carpinus]
2/12/15, 10:03 AM
#77

#76 Okej - I see!

[GIKmio]
2/12/15, 5:59 PM
#78

Problemet  för småklubbarna i Värmland är att vissa lag består till hälften av J20-spelare som på onsdagen spelar nere i Åmål med A-laget för att på torsdagen åka med J20 till Surahammar. Sedan är det hemmamatch med J20 på lördag och sedan hemmamatch på söndag med A-laget. Sånt sliter lika mycket som för dom lag som saknar juniorlag och är tvingade att slita på kort manskap och försöker övertala spelare som lagt av att göra comeback som även har ett jobb vid sidan att sköta.

[Carpinus]
2/12/15, 6:57 PM
#79

#78 Det låter verkligen inte optimalt! Om man skall försöka se något gott i det så lär de som står pall bli härdade…

[GIKmio]
2/13/15, 10:53 AM
#80

Rallyhelg i Värmland och en liten sträcka inne i Norge. Förmodligen är det en hel del snö norrut av dom bilder jag sett. Här börjar det att ta mycket av snön.

[Carpinus]
2/13/15, 12:06 PM
#81

Var ett tag sedan det blev en fredagslåt, men nu är det dags igen! Veckans val kan sägas vara lite provinssentimentalt färgad…

[Carpinus]
2/18/15, 4:19 PM
#82

Läste  att Lesley Gore har avlidit. Jag kan inte påstå att hon var en tonårsidol för mig, men hennes "It`s My Party" var ju en hit på sin tid (Lill-Babs spelade f.ö. in den på svenska, och då hette den "Leva livet"). Känns lite märkligt att konstatera att hon bara var två år äldre än jag - jag upplevde henne som vuxen fast hon egentligen bara var 17 när hon låg på topplistorna 1963 med "It´s My Party" .

[GIKmio]
2/18/15, 4:22 PM
#83

#82 Läste om det på nostalgisajten. Den svenska versionen har man hört några gånger.

Annons:
[GIKmio]
2/20/15, 8:00 PM
#84

Dags för säsongsfinal i På Spåret: Jesper Rönndahl/ Elisabeth Höglund ( Känns som dom varit med i varje avsnitt i vinter ) mot Filip Hammar/Fredrik Wikingsson. Nu blir det att massera geniknölarna en sista gång i vinter..

[Carpinus]
2/20/15, 10:37 PM
#85

Missade det i direktsändning, men det var ju lätt avhjälpt med SvT Play. Rättvisa mästare!

Leffe
2/20/15, 11:24 PM
#86

På lördag ska jag faktiskt gå och titta på en match i vinterns motsvarighet till fotboll, kanske man kan säga, nämligen en bandymatch

[Carpinus]
2/21/15, 5:41 PM
#87

Läste i GP om mannen som var först med att överleva ett fall från världens ände, och kom förstås därmed att osökt tänka på nedanstående låt.

[Carpinus]
2/22/15, 7:49 AM
#88

Även om det är grått och trist väder så märks det ändå att det blivit ljusare. Skönt att vintermörkret börjar vika!

P.S. Tråden börjar bli lite seg - dags för en ny läktare?

Inlägget är låst för nya kommentarer
Upp till toppen
Annons: