Annons:
Etikett21-profiler
Läst 1499 ggr
[Carpinus]
3/5/15, 6:46 PM

Karl-Alfred Jacobsson avliden

Karl-Alfred Jacobsson avled igår i en ålder av 89 år. Han representerade GAIS och var en av de stora profilerna inom fotbollen i Göteborg. Karl-Alfred var bl.a. den förste som lyckades vinna den allsvenska skytteligan tre år på raken.

Annons:
[GIKmio]
3/6/15, 10:44 AM
#1

Synd att inte fler får mer uppmärksamhet för sina gärningar. Jag kände faktiskt inte till denna profil.

Catwoman
3/6/15, 11:27 AM
#2

Aldrig hört talas om, men han var aktiv långt innan jag var påtänkt. Man skulle kanske ta och läsa lite om svensk fotbollshistoria. Hur som helst så är det sorgligt när folk går bort.

Var positiv -må bra

Bandy iFokus

[Carpinus]
3/6/15, 2:17 PM
#3

Karl-Alfred hade en yngre bror som hette Sanny, som också var allsvensk spelare. Sanny i sin tur är far till Roberto Jacobsson, som ju spelat allsvenskt och nu är en välkänd tränare.

För si så där tjugo år sedan blev Karl-Alfred lite av en TV-kändis, då han med Bebben som parhäst var studiovärd i "Oss skojare emellan" med Ingvar Oldsberg.

I länken under#0 står det en hel del om Karl-Alfred.  Här nedan finns en videofilm med lite mer.

[GIKmio]
3/6/15, 5:00 PM
#4

#3 Då vet jag vem han var. Minns att det var en man tillsammans med Bebben i Oss skojare emellan.

[Carpinus]
3/23/15, 8:15 PM
#5

Självaste FIFA-presidenten har i ett personligt brev framför sina kondoleanser.

http://www.gp.se/sport/fotboll/gais/1.2665023-fifa-presidenten-sorjer-gais-legendaren

[Carpinus]
4/6/15, 8:32 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#6

Säsongspremiären i Superettanmellan GAIS och Varberg föregicks av en tyst minut för den gamle GAIS:aren Karl Alfred.

Annons:
Catwoman
4/7/15, 9:19 AM
#7

Sådant är fint

Var positiv -må bra

Bandy iFokus

[Carpinus]
4/7/15, 9:28 AM
#8

#7 Ja, det var stämningsfullt! Det är en vacker gest att se moderna tiders spelare delta i en stunds eftertanke för spelare från en annan generation som precis som de själva älskat fotbollssporten.

(En liten kaktus till den lilla Varbergsklacken som var de enda som väsnades under ceremonin.)

Upp till toppen
Annons: