Annons:
Etikett17-ungdomsfotboll
Läst 557 ggr
[Carpinus]
5/21/15, 8:45 PM

"Fotbollsförbund inför föräldrafria zoner"

"Föräldrarnas beteende under barnens fotbollsmatcher är ett omdebatterat problem. Norska fotbollsförbundet har tröttnat och ska nu införa föräldrafria zoner vid fotbollsplanen.

I stundens hetta är det inte ovanligt att föräldrar blandar sig i lagledarens, domarens och tränarens uppgifter vid sina barns fotbollsmatcher. Och det kan ställa till problem, vilket det norska fotbollsförbundet nu vill göra något åt."---

DN

Annons:
[GIKmio]
5/21/15, 8:56 PM
#1

Det minns jag från den tiden då jag spelade knattefotboll att det fanns pappor som ställde höga krav både på barnen och domarna. Jag minns också att jag läste om en pappa en gång som hade gått hårt åt domaren och det hela fick ses som en mindre skandal eftersom han var präst.

[Carpinus]
5/21/15, 9:01 PM
#2

#1 På mina pojklagsmatcher fanns det inte en förälder så långt ögat kunde se, och skönt var väl det…

Den där prästen hade nog missat bibelordet "Saliga äro de saktmodiga, ty de skola besitta jorden"… 🙂

[GIKmio]
5/21/15, 9:07 PM
#3

#2 🙂

Det är nog inte lätt att vara domare på barn- och ungdomsnivå. Liksom att vara tränare och vara tvungen att ge den ene mindre speltid än den andre. Ofta är det juniorspelare som dömer matcher med dom yngre.

Upp till toppen
Annons: