Annons:
Etikett01-allsvenskan
Läst 675 ggr
[Carpinus]
8/1/15, 8:45 AM

Avskyvärt!

Ibland är det förbannat svårt att tro på fotbollen…

"En av Kalmars bästa spelare var ex-HIF:aren Marcus Nilsson, som var tillbaka på Olympia för andra gången sedan han lämnade klubben för fyra år sedan. Men Nilssons spel uppskattades inte av HIF-klacken som sjöng ”Marcus Nilsson är en hora” i slutet av matchen. Det var något som tog Nilsson, som är född i Helsingborg och spelade i HIF från att han var 15 till han blev utlandsproffs som 23-åring och dessutom var en av guldhjältarna 2011, väldigt hårt. När Sportbladet träffar honom efter matchen blir han först tyst och får tårar i ögonen. – Det är jobbigt, säger han med gråten i halsen. – Jag kan inte nu, jag får komma tillbaka, säger 27-åringen och lämnar intervjuzonen."---

Sportbladet

Annons:
[GIKmio]
8/1/15, 8:49 AM
#1

En kille som betytt mycket för ett lag ska hyllas med den äran även om han väljer att byta lag..

[Carpinus]
8/1/15, 8:55 AM
#2

#1 Ja, det är ju så man vill att det skall vara! Men jag minns redan från yngre dagar hur spelare som "flyttade från byn" till ett större lag var avskydda och hånade när de återvände med sitt nya lag, även om okvädingsorden inte var så hårda som "hora".

[Carpinus]
8/1/15, 8:58 AM
#3

En dyster dag för den som vill tro på svensk fotboll…

Ur DN: "IFK Norrköpings säkerhetsansvariga, Eva Åberg, har hotats i ett inlägg på supporterföreningen Peking Ultras Facebooksida, enligt Norrköpings Tidningar.

”Får vi se vad hon säger efter att hon får smaka på batongen? Jag ställer upp som första vevare”, lyder en kommentar."---

Upp till toppen
Annons: