Annons:
Etikett19-på-teve
Läst 952 ggr
[Carpinus]
10/27/15, 1:35 PM

Malmö FF-IFK Norrköping på TV4

På lördag med avspark 13.00 kommer en av viktiga matcherna i den allsvenska upplösningen att sändas på TV4. Det gäller alltså MFF mot Norrköping, och om IFK  Göteborg vinner sin match hemma mot Kalmar räcker det inte med oavgjort för Norrköping. Samtidigt är MFF beroende av minst ena poängen för Europaspel nästa säsong, Elfsborg hotar om den platsen.

Annons:
Leffe
10/27/15, 1:47 PM
[Carpinus]
10/27/15, 1:48 PM
#2

#1 Absolut! Hoppas på pling i rutan från Göteborg också…🙂

Martin
10/27/15, 1:50 PM
#3

I praktiken räcker det gott och väl med 1 poäng för MFF för att säkra fjärdeplatsen, att Götet vinner med 7-8  mål mot Kalmar lär inte hända om inget större spelsyndikat lyckats få tänderna i dem och det tror jag inte, man vill nog inte ha fler rubriker av den sorten.

Men mycket intressant blir det, för även om MFF inte rosat marknaden i Allsvenskan i år så står som sagt en Europaplats på spel och man har ju trots allt bara förlorat en match hemma i år. Norrköping har å andra sidan varit riktigt stabila borta med mindre än ett mål insläppt mer match i snitt. Men som sagt, nu räcker inte oavgjort för Peking om Göteborg vinner, så frågan är hur offensiva de vågar vara och riskera att släppa till.

Som himmelsblå hoppas jag såklart på seger för Di blåe och en säkrad europaplats redan innan cupen skall avgöras osv, och den skulle kanske dessutom ge lite bar självförtroende inför fortsättningen av säsongen i Europa. Även om tredjeplatsen i gruppen där kan kännas trygg är den verkligen inte det.

mvh Martin

[GIKmio]
10/27/15, 1:51 PM
#4

Jag är neutral när det gäller vilka som blir mästare och tittar mest åt vilket lag som skulle hävda sig bäst i Champions league och där har IFK Göteborg mer rutin från Europaspel.

Martin
10/27/15, 6:59 PM
#5

Så är det ju men samtidigt tror jag det är bra om fler får erfarenhet och kan sprida den och ha nytta av den, om man ser på längre sikt.

mvh Martin

[GIKmio]
10/27/15, 8:42 PM
#6

#5 Helt rätt. Och där är även Europa League en bra turnering att få erfarenhet av.

Annons:
Upp till toppen
Annons: