Annons:
Etikett08-spanska-serier
Läst 897 ggr
Leffe
7/8/14, 11:21 AM

Di Stefano har dött

Förre storspelaren i Real Madrid Alfredo Di Stefano har dött i en hjärtattack. Han ledde Real Madrid till mängder av segrar och titlar under 1953-1964. Han var klubbens anförare under storhetstiden. !957 och 1959 blev Alfredo Di Stefano utsedd till Europas bästa spelare.

Annons:
[Carpinus]
7/8/14, 1:57 PM
#1

Di Stefano, Gento och Puskas - vilka tider! Jag minns förresten vilken sensation det var när Agne Simonsson skrev på för Real Madrid på di Stefanos tid. Senare framkom det att argentinaren konsekvent motarbetat Agne. Men en stor spelare var han, Alfredo!

[GIKmio]
7/8/14, 3:53 PM
#2

Jag hade ingen koll om honom men jag läste en hel sida om honom i tidningen idag. Däremot Puskas vet jag vem det var.

Leffe
7/8/14, 5:19 PM
#3

#1 Lite OT men Agne Simonsson var min favoritspelare på den tiden

[GIKmio]
7/8/14, 5:58 PM
#4

Han var vad jag förstått från Argentina. Och enligt Wikipedia utsedd som den störste genom tiderna av självaste Pelé.

[Carpinus]
7/8/14, 7:34 PM
#6

# 3 Agne var även min idol. Jag minns att jag skickade brev till honom via Real Madrid för att få hans autograf. Skickade förstås med ett internationellt svarspostkvitto som täckte returportot mer än väl från Spanien. Men Agne, som hade rykte om sig att vara rätt ekonomisk, väntade med att posta breven till sina svenska fans till nästa gång han kom hem, så att han kunde skicka dem för billigare porto. Fast jag fick ju autografen, och det var förstås huvudsaken!

Den autograf jag var mest stolt över var nog den från Harry Gregg, för det var första gången jag skrev ett brev på engelska till någon när jag bad om hans autograf.

Autografsamlingen försvann vid någon flyttning, men minnena har man ju kvar…

Annons:
Upp till toppen
Annons: