Annons:
Etikett01-allsvenskan
Läst 652 ggr
[Carpinus]
2015-11-19 09:10

Hjulmand till MFF?

Snart är det jul, och då kommer julemanden till alla snälla danskar. Malmö FF kan kanske i gengäld få över en dansk Hjulmand, nämligen Kasper Hjulmand, som ersättare för Hareide redan från årsskiftet. Detta tror danska Ekstra Bladet kan vara följden om Hareide blir dansk förbundskapten, vilket allt fler spekulerar i.

"Kasper Hjulmand kan blive afløseren for Åge Hareide, der ventes at skifte til DBU som kommende dansk landstræner fra 1. januar.
Efter hvad Ekstra Bladet erfarer, er den tidligere FCN- og Mainz-træner i spil til cheftrænerjobbet i Malmö FF allerede fra årsskiftet. Den svenske klub har haft stor succes med Hareide, hvor det er blevet til CL-gruppespil to år i træk og ét mesterskab."---

Annons:
Martin
2015-11-19 16:03
#1

Verkligen Silly Season ang Hareide och MFF nu. FCK uppgav igår att de för dialog med 3-4 tränare fortfarande.

Kul med bra drag och spekulationer!

Hjulmand har jag ingen erfarenhet av, så vet inte riktigt vad jag som himmelsblå skall tycka.

Men en expressenkrönikör hade ju ett annat kul förslag, Josef "pep" Clotet Ruiz.

http://bloggar.expressen.se/larssonochwall/2015/11/18/han-ar-min-ersattare-till-hareide-i-mff/

mvh Martin

[Carpinus]
2015-11-19 19:51
#2

Ja, det spörs väl snart. Fast först är det ju match mot PSG nästa vecka - om det nu blir någon match…

Martin
2015-11-20 12:57
#3

#2 Den machen går ju i Malmö så jag tror det skall mycket till för att den skall ställas in. Däremot blir det såklart säkert ett annat säkerhetsevenemang än tidigare. Inte minst runt Stortorget som Zlatan har hyrt och ordnat storbilds-TV på, och där Malmö kommun samarrangerar med musikuppträde inför och i halvtid osv. Man hoppas på 10.000 åskådare om vädret är ok.

mvh Martin

Martin
2015-11-20 19:39
#4

Enligt media så kommer Hareida presenteras som dansk förbundskapten efter MFF - PSG på onsdag. Han kommer att köra matchen mot Real i Spanien också som en avskedsföreställning.

Får han motsvarande lön som avgående förbundskaptenen för Danmark så gör han en löneökning på 67% (men tror inte att han gör det för pengarna).

mvh Martin

[Carpinus]
2015-11-26 10:26
#5

#4 "Åge Hareide gör sitt sista uppdrag som MFF-tränare i Champions League-avslutningen mot Real Madrid den 8 december.

Sydsvenskan kan avslöja att beskedet redan är kommunicerat internt i klubben."---

Martin
2015-11-26 13:21
#6

Ja, det var inte otippat :)

Han har tidigare snackat om att han ser MFF som en trestegsraket från nu och att man kan anta att han hade velat ha ett 3-årskontrakt och inte som det har varit hittills, ett tillsvidarekontrakt.

Nu skall det bli spännande att se vem MFF väljer. Jag tror att det i princip är klart redan.

mvh Martin

Annons:
[GIKmio]
2015-12-02 16:33
#7

Hareide i  Sportbladet. Det bjuds även på en presskonferens. Det verkar dröja en stund till innan hans framtidsplaner är klara.

Martin
2015-12-02 20:58
#8

#7 Han sade till Sydsvenskan att han bestämmer sig efter Realmatchen, men att han inte har fått något konkret från Danskarna. Laudrup skall tydligen ha fått något konkret från dem men sagt nej.

Vad gäller MFF gillar jag att Clotz Ruiz inte gick till den förväntade. Däremot oroar det mig att Stuart Baxter säger "inga kommentarer".

mvh Martin

[Carpinus]
2015-12-15 15:40
#9

Hjulmand kan vi stryka från listan - han är klar för FC Nordsjälland enligt KvP.

Upp till toppen
Annons: