Annons:
Etikett07-italienska-serier
Läst 960 ggr
[Carpinus]
2016-01-15 11:18

Birro bevakar fotboll

Marcus Birro, med passionerat intresse för italiensk fotboll och tidigare krönikör i svensk media i ämnet kommer att skriva om fotboll på sin hemsida.

Folkbladet skriver:

"Och 43-åringen bjuder på en god nyhet för de som vill läsa om hans passionerade intresse för fotboll: – Det kommer bli mycket subjektivt och initierat om Italien och serie A så klart, men också om aktuella snackisar, om Champions League och givetvis kommer jag noga följa både Sverige och Italiens landslag fram till EM. De är ju i samma grupp där. Jag har planer på att resa till Italien och därifrån rapportera på plats både inför och under EM, säger han. Marcus Birro, som tidigare skrev fotbollskrönikor om Serie A, erkänner också: – Jag har verkligen saknat att få skriva om fotboll. Jag har saknat ett sammanhang att verka i och nu är tiderna sådana att det enda sammanhang jag behöver är en samlande punkt, en plats mitt i skogen för oss, för dig och mig, att mötas."

Annons:
Leffe
2016-01-15 13:12
#1

Jag är en av dem som inte är så förtjust i Birros kommentarer

[Carpinus]
2016-01-15 13:15
#2

Jag har faktiskt inte följt hans fotbollskommentarer så där kan jag inte uttala mig. Skrev det mest som "konsumentupplysning".

[GIKmio]
2016-01-15 18:22
#3

Intressant att följa hans bevakning av det italienska landslaget inför EM.

Upp till toppen
Annons: