Annons:
Etikett01-allsvenskan
Läst 749 ggr
[Carpinus]
4/12/16, 7:55 AM

Efter AIK-Blåvitt

Lyssnade "med ett öra" på radiosportens sändning från matchen AIK-Blåvitt, där bisittaren dömde ut matchen, och allra sämst var tydligen Blåvitt som i hans ögon inte verkade ha gjort mycket rätt.

Men kollar man in tidningarna idag så bubblar man över där av entusiasm. En skriver t.ex. . "Vi fick se härliga närkamper och en 90 minuters nervkittlande pangpangshow. Tack för underhållningen, AIK och IFK Göteborg. Inte mycket slår allsvensk fotboll."

Verkar som radioexperten var av den gamla Laban Arnesson-typen, där mållösa matcher var eftersträvansvärt, och att den som ville se mycket mål borde gå på hockey. För tio år sedan klagade man över "nollsvenskan", nu verkar fotbollen vara mer rock´n roll, och det borde ju i så fall bara vara positivt  kan man tycka!

Till vänner av pyroteknik kan meddelas att det enligt rapporterna inte skall ha synts en enda tänd bengal på arenan, och ändå verkar ingen klaga på underhållningen. Mer än radioexperten då…

Annons:
[GIKmio]
4/12/16, 7:29 PM
#1

Var så länge sedan jag hörde matcher på radiosporten att jag inte längre vet vad dom har för folk som bevakar matcherna.

[Carpinus]
4/12/16, 7:46 PM
#2

#1 Nej, det är väl bara Christian Olsson man känner igen. Fast nu har jag inhämtat att gårdagens team var Susanna Andrén och Richard Henriksson, den senare med förflutet i Djurgården och Brommapojkarna.

Upp till toppen
Annons: