Annons:
Etikett13-landslaget-herrar
Läst 1436 ggr
[Carpinus]
2016-04-14 16:03

OS-fotbollen 2016, lottning herrar

Grupp A: Brasilien, Sydafrika, Irak, Danmark.

Grupp B: Sverige, Colombia, Nigeria, Japan.

Grupp C: Fiji, Sydkorea, Mexiko, Tyskland.

Grupp D: Honduras, Algeriet, Portugal, Argentina.

Håkan Ericson ville undvika Manaus som gruppspelsort för sina U-21:or på grund av värmen där, men det var just där Sverige placerades. Den 4 augusti möter de blågula Colombia, sedan tar man sig an Nigeria 7 augusti, båda matcherna spelas i Manaus, innan man avslutar sitt gruppspel med att möta Japan i Salvador den 10 augusti.

Annons:
[GIKmio]
2016-04-14 17:40
#1

Värmen kan bli ett problem. Annars en rätt hyfsad grupp att kunna gå vidare ifrån.

[Carpinus]
2016-04-14 17:57
#2

"Oviss" kan man väl tycka. Erik Niva uttrycker det så här: "Det är en grupp där Sverige kan vinna på sju poäng och sluta sist på en poäng." Ja, det är nog ungefär så. Operation övertalning med Zlatan kanske har startat på allvar nu?

[Nomen Nescio]
2016-07-13 10:46
#3

På fredag presenteras fotbollens slutliga OS-trupp på herrsidan. Spännande, inte bara inför OS…

Truppen skall bestå av 18 man. Dessvärre har inte mindre än 40 tillfrågade tackat nej, främst för att de inte släpps av sina klubbar.

[Nomen Nescio]
2016-07-15 14:36
#4

Så är OS-truppen officiell, och jag måste villigt erkänna att det är många namn som jag inte känner igen. Tre av spelarna är födda 1992 eller tidigare, i enlighet med reglerna. Håkan Ericson rapporterar "nej tack" från inte mindre än 52 spelare, så bredden i landslagsunderlaget kan man inte klaga på…

Målvakter:
Andreas Linde, Molde
Tim Erlandsson, Nottingham Forest

Försvarare:
Pa Konate, Malmö FF
Adam Lundqvist, IF Elfsborg
Joakim Nilsson, IF Elfsborg
Noah Sonko Sundberg, Gif Sundsvall
Sebastian Starke Hedlund, Kalmar FF
Alexander Milosevic, Besiktas
Jakob Une-Larsson, Djurgården

Mittfältare/anfallare:
Robin Quaison, Palermo
Ken Sema, Östersunds FK
Muamer Tankovic, AZ Alkmaar
Simon Tibbling, Groningen
Jordan Larsson, Helsingborgs IF
Astrit Ajdarevic, Örebro
Alexander Fransson, Basel
Mikael Ishak, Randers

Reserver:
Jesper Johansson, Gais
Alexander Leksell, IFK Göteborg
Ali Suljic, Chelsea
Adnan Maric, Swansea

Källa.

[GIKmio]
2016-07-15 15:57
#5

#4 Jag kände till samtliga namn.  Milosevic, Quaison och Ishak står för rutinen.

[Nomen Nescio]
2016-07-15 16:47
#6

Jag är mest spänd på vad Jordan Larsson kommer att prestera (om han får spela).

Annons:
[Nomen Nescio]
2016-07-16 11:09
#7

Ralf Edström beklagar de många återbuden, och tycker synd om de spelare som gärna hade blivit OS-deltagare. Nu befarar han att OS-fotbollen kan bli en "kalkonturnering".

[Nomen Nescio]
2016-07-23 09:27
#8

#0 Colombia-Sverige spelar med avspark midnatt  mot den 5 augusti svensk tid (18:00 4 augusti lokal tid i Manaus).

http://svenskfotboll.se/cuper-och-serier/information/?scr=result&fmid=3427026

[Nomen Nescio]
2016-07-23 09:30
#9

#6 Jordan Larsson får inte åka till OS - pappa Henke säger att han behövs i laget här hemma.

http://www.expressen.se/kvallsposten/sport/jordan-larsson-foljer-inte-med-till-os-i-rio/

Martin
2016-07-27 10:46
#10

Förstår HIF fullt ut, även om det såklart är trist för Jordan.

Gruppspelet blir nog tufft tror jag, Två "värmetåliga" lag i Manaus. Gäller att inte springa på fel bollar….

Sen är det ju något sjukt med systemet, över 50 som säger nej / stoppas. Är de uttagna nu sporrade att visa att de platsar trots att nästan 5 startelvor före dem sagt nej, eller är de med bara för att det är ett kul äventyr? Återstår att se, men onekligen är det ju många som nu får en chans att visa upp sig som de kanske inte har annars.

mvh Martin

Upp till toppen
Annons: