Annons:
Etikett15-europamästerskap
Läst 1058 ggr
[GIKmio]
2016-05-31 21:24

Tippa EM 2016

Tippa EM 2016 genom att svara på två frågor. Formulera gärna svaren.

1. Vilka vinner EM?

2. Hur långt går Sverige? Utslagna i gruppspelet, åttondel, kvart, semi och medalj..

Gruppindelningen i EM

Grupp A Frankrike Rumänien Albanien Schweiz

Grupp B England Ryssland Wales Slovakien

Grupp C Tyskland Ukraina Polen Nordirland

Grupp D Spanien Tjeckien Turkiet Kroatien

Grupp E Belgien Italien Irland Sverige

Grupp F Portugal Island Österrike Ungern

Annons:
[GIKmio]
2016-05-31 21:29
#1

1. Jag tror att Tyskland vinner guld. Känns som dom rider på framgången efter VM-guldet för två år sedan och inte fallit tillbaka. Som vanligt en tung lagmaskin. 

2. Inte längre än till åttondelsfinal som vanligt.

Bettan
2016-06-11 23:18
#2

1.Tyskland

2. Hej då efter grundspelet

Ha en bra dag

Sport iFokus

Leffe
2016-06-11 23:23
[VSK]
2016-06-13 17:45
#4

Sverige spelar 1-1 ikväll och förlorar resterande.

Martin
2016-06-16 19:27
#5

Vidare från grupperna… (lite fusk när några matcher spelats);

Grupp A Frankrike Rumänien Albanien Schweiz

Grupp B England Ryssland Wales Slovakien

Grupp C Tyskland Ukraina Polen Nordirland

Grupp D Spanien Tjeckien Turkiet Kroatien

Grupp E Belgien Italien Irland Sverige

Grupp F Portugal Island Österrike Ungern

Kommentarer:

Har dålig koll på många av lagen men i A så bör Frankrike kunna gå vidare som gruppsegrare. För dålig koll på övriga men Rumänien får den på "magkänsla".

England lyckas sällan i mästerskap, men från denna gruppen hoppas jag de kan ta sig vidare. Hoppas på succé för Hodgson, men tror det blir tufft att få behålla jobbet.

Tyskarna en av mina favoriter till hela EM-titeln. Bör lätt gå vidare. Ukraina eller Polen följer med.

Spanien bör ju kunna fixa avancemang utan allt för stora problem. Tjeckien och Kroatien gör upp om den andra, Turkiet kan skrälla. Den här gruppen känns som den tuffaste.

Tror egentligen Belgien och Italien vidare, men får väl vara patriot och rösta Sverige och Italien. Italien kan utmana Portugal och Tyskland om EM-guldet.

Portugal bör gå vidare även om de bara kryssade initialt (jag hade gissat Portugal inför så får ju göra det nu också). Österrike följer med dem vidare men skulle vara kul om Island gjorde det.

Tyskland, Italien och Portugal gör upp om EM-guldet och beroende på hur det utfaller med hur de möts innan så är det dagsform i de mötena som avgör. Skall jag säga någon säger jag Tyskland.

Sverige då? Ja, egentligen tror jag inte ens de går vidare men får väl hoppas på det i alla fall.  Åttondel eller kvart beroende på motstånd, men mycket mer än så tror jag inte det blir. Tyvärr.

mvh Martin

Lilllufsen
2016-06-20 10:37
#6

Beljien vinner

Sverige ur på en gång

Bästa sajten på internet? Barnens iFokus så klart!

Annons:
[GIKmio]
2016-06-20 23:05
#7

Därmed är det färdigtippat.

Inlägget är låst för nya kommentarer
Upp till toppen
Annons: