Annons:
Etikett25-rolig-fotboll
Läst 646 ggr
[Nomen Nescio]
2016-06-09 11:04

Groundhoppers

SVT hade igår ett reportage om så kallade "Groundhoppers" - fotbollsintresserade som åker jorden runt för att titta på lokal fotboll. Den här gången var det ett tjugotal engelsmän som kommit till Sverige för att se lag i "gärdsgårdsserierna". De här herrarna och damerna verkade vara så långt från läktarvåld man bara kan komma - de förde statistik, samlade klubbsouvenirer och lärde sig lite om trakten som klubbarna kommer från. Sympatiskt!

Någon "groundhopper" känner jag inte, däremot har jag en bekant som åker runt i Sverige för att besöka alla arenor som har lag som spelar/spelat i de två högsta serierna på herr- och damsidan. Senast vi hade kontakt, vilket var för några år sedan återstod det ett par arenor, men sedan dess har det ju tillkommit nya lag, så jag förmodar att det blir en del åkande även i sommar…

Annons:
[GIKmio]
2016-06-09 17:16
#1

Dom är mer fanatiska fotbollsälskare än mig 😃.. jag känner dock en del som följt svenska landslaget under stora mästerskap. Bland annat känner jag en som bilade ner till VM i Västtyskland 1974  med ett gäng och såg den berömda matchen mellan Västtyskland-Sverige i Dusseldorf.  Då Ralf Edström drabbades av en magåkomma, och nöjde sig med att sträcka upp ena armen i målgest för att undvika vidare olycka.

Upp till toppen
Annons: