Annons:
Etikett21-profiler
Läst 948 ggr
[Nomen Nescio]
6/21/16, 4:55 PM

Zlatan slutar i landslaget

DN skrev före EM att Zlatan Ibrahimovic hade planer på att sluta i landslaget efter mästerskapet. Detta bekräftade huvudpersonen själv vid en presskonferens idag - han kommer alltså inte att ingå i OS-truppen.

Om ingen bättring sker i det svenska spelet tyder mycket på att morgondagens kamp mot Belgien blir Zlatans sorti ur det svenska landslaget. Fast blotta tanken kanske får honom och laget att höja sig en nivå?

Källa.

Annons:
[helga21]
6/21/16, 4:59 PM
#1

Ja detta var väntat att Zlatan utgår. Tack för allting du gjort 😃. Du kommer att bli ihågkommen som en av de bästa inom din sport både i Sverige och resten av världen.

[GIKmio]
6/21/16, 6:54 PM
#2

Att vara en av dom bästa i världens största sport är ett gott betyg.

[Nomen Nescio]
6/22/16, 8:28 AM
#3

Att Zlatan slutar i landslaget är förstås värt att uppmärksamma i sig, men kanske utgör det även en hint om hans kommande klubbadress. Nu spekulerar jag, men det ger mig en känsla av att hans nästa klubbadress kan finnas i Kina, ett land där klubbfotboll kan vara svårt att kombinera med svenska landslagsuppdrag - det såg vi bland annat av att  Tobias Hysén försvann som landslagsaktuell när han drog dit.

Att det finns pengar att göra på fotboll i Kina såg vi förra året, när Ghanas landslagskapten Gyan signades upp av Shanghai med en lön av 2,9 miljoner i veckan.

[helga21]
6/22/16, 8:33 AM
#4

# 3 Har inte Manchester United varit på tal?

[Nomen Nescio]
6/22/16, 9:00 AM
#5

#4 Jo, vi är många som spekulerar! 😉

[Nomen Nescio]
6/22/16, 10:58 PM
#6

Slut på en epok, och det är ju inte bara Zlatan som går, utan även Andreas Isaksson och Kim Källström tackar för sig. Dessutom försvinner Hamrén, och med honom Allbäck. Nu väntar en omställningstid för det svenska landslaget, och Janne Andersson kommer knappast till något dukat bord…

Fast först skall ju OS-turneringen spelas av, och den truppen kommer väl att ge oss en del hintar om svensk landslagsfotbolls närmaste framtid.

Annons:
Martin
6/25/16, 9:06 AM
#7

OS spelas samtidigt som Premier Leauge börjar och ett OS-deltagande för Zlatan skulle alltså innebära att han delvis missar försäsongsträning samt någon/några av de inledande matcherna för Man U om det nu är det som är tanken.

Jag tror mer på Europa än Asien - pengar har han så det blir över. Snarare USA då ur kommande marknadstanke framöver.

mvh Martin

[Nomen Nescio]
6/25/16, 9:14 AM
#8

Hoppas för Zlatans egen skull att han inte väljer England - knivarna är nog redan slipade där hos dem som vill se honom misslyckas.

För övrigt tycker jag att en av Zlatans få svagheter är huvudspelet, medan engelsmännen av hävd är bra på det. Som jag ser det är det ytterligare en anledning för honom att välja en annan liga. USA vore kul, samtidigt som hans närvaro i Kina skulle öka intresset för den kinesiska fotbollen. De lär ju satsa på att bli en världsnation inom fotbollen inom det närmaste decenniet.

[helga21]
6/30/16, 7:56 PM
#9

Och det blev Manchester United 😃

Martin
7/2/16, 8:29 PM
#10

Ja och det var ju logiskt utifrån att han slutar i landslaget osv.

Via Man Uniteds officiella Facebook tidigare idag:
"Making history already. We can confirm Zlatan Ibrahimovic broke club power records in tests during his medical. #ZlatanTime"

mvh Martin

Upp till toppen
Annons: